نوشته شده توسط : کنکور نویس

تا به حال از کسی پرسیده اید که “موهایت را کجا کوتاه کرده ای؟” یا پرسیده اید که “صورتت را در کدام سالن زیبایی آرایش کرده ای؟”. این سوالات برای خیلی افراد پیش می آیند و معمولا از کسانی پرسیده می شوند که به آرایشگاهی درجه یک و کاربلد مراجعه می کنند. اما نکته مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که اساسا چطور می توان یک آرایشگاه  زنانه در نیاوران  و معتبر را از یک آرایشگاه معمولی تشخیص داد؟ یک آرایشگر خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چطور است که بعضی افراد خیلی خوب آرایشگرهای حرفه ای را از افراد کم تجربه تشخیص می دهند؟

پاسخ به همه این سوالات تا حد زیادی به خود شما بر می گردد. کافی است ویژگی های آرایشگران حرفه ای را بشناسید تا خیلی سریع متوجه شوید جایی که به آن مراجعه کرده اید مکان مناسبی است یا نه. آرایشگرهای خوب ویژگی های بارز یکسانی دارند که اگر با آنها آشنا باشید، کارتان برای پیدا کردن بهترین ها ساده تر می شود. در ادامه این مطلب مهمترین ویژگی های آرایشگران حرفه ای و زبردست را آورده ایم. پس اگر می خواهید از این به بعد فقط به بهترین سالن های زیبایی مراجعه کنید، تا انتها همراهمان باشید.

 داشتن مدرک معتبر

اگر نمی دانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ما شما را با ویژگی ها و خصوصیات یک آرایشگر حرفه ای آشنا می کنیم تا وقت و پول خود را جای درستی هزینه کنید.

مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری یا هر مدرک معتبر بین المللی دیگری نشان دهنده مهارت آن آرایشگر در کار خود است. یعنی او تمام دوره های آموزشی مربوطه را در یک آموزشگاه آرایشگری گذرانده و به مهارت بالایی در حرفه خود دست پیدا کرده است.

به عنوان مثال، کسی که می خواهد در رشته لیفت و لمینت ابرو آموزش ببیند و مهارت کامل را در این رشته کسب کند، باید ابتدا در دوره آموزش لیفت و لمینت ابرو شرکت کرده و سپس در آزمون دوگانه سازمان فنی و حرفه ای شرکت کند. در صورت قبولی در آزمون می تواند مدرک خود را گرفته و شروع به کار کند.

۲. داشتن تجربه کاری

با اینکه داشتن مدرک بسیار مهم و ضروری است، اما تنها تجربه است که شما را به تسلط کامل به کارتان می رساند. خواه این تجربه با کارآموزی در یک آرایشگاه بدست آمده باشد، خواه با انجام دادن کار روی مشتری های خودتان. در هر صورت، یکی از ویژگی هایی که یک آرایشگر خوب و حرفه ای را از دیگران متمایز می کند، داشتن تجربه کاری خوب و مفید است.

۳. خوش برخورد و دارای مهارت برقراری ارتباط

یک آرایشگر خوب باید دارای شخصیتی خوش برخورد باشد و بتواند به خوبی به مشتری گوش بدهد. یک آرایشگر باید با هر مشتری به صورت ویژه کار کند تا بتواند با توجه به ویژگی های خاص صورت و سلیقه مشتری بهترین کار را به او ارائه دهد. هنگام صحبت از محصولات مختلف، به علائق مشتری گوش دهد. اگر مشتری رژ لب قرمز روشن می خواهد اما مکمل رنگ پوست او نیست، باید تعادل رضایت مشتری را در عین ایجاد بهترین ظاهر پیدا کند. اکثر آرایشگران خوب و موفق، مهارت های بین فردی خود را تمرین کرده و بر هنر گوش دادن فعال مسلط شده اند.

 

 

اولین و مهمترین ویژگی یک آرایشگر خوب و توانا دارا بودن تخصص و تجربه کافی در زمینه آرایش و گریم عروس می باشد. توجه به این نکته در آرایشگری که انتخاب می کنیم. از اهمیت بالایی برخوردار است. یک آرایشگر متخصص با فرم صورت، نحوه تاثیر رنگ ها و ترکیب آنها، نوع نمای گریم در نورهای مختلف و بسیاری از مسایل دیگر آشنایی دارد. و در شناخت و انتخاب به جا و اعمال صحیح گریم و آرایش به نحوی که زیبایی شما را چندین برابر جلوه کند، مهارت دارد.علاوه بر ظاهر و زیبایی شما در مراسم، ظاهر شما در فیلم و عکس های گرفته شده از مراسم نیز اهمیت دارد.یک آرایشگر متخصص و باتجربه با تکنیک های فیلمبرداری، نورپردازی و نحوه ای که صورت شما در عکس ها و فیلم نمایش داده میشود آشنایی کامل دارد و این توانایی را دارد به گونه ای شما را آرایش کند تا زیبایی طبیعی شما را در عکس ها و فیلم های مراسم عروسی برجسته کند.

قابل اعتماد بودن:

دومین ویژگی برای آرایشگر مراسم عروس شما قابل اعتماد بودن وی است. استفاده از ابزار و مواد مرغوب که به پوست شما آسیب نرساند و ماندگاری بالایی داشته باشد، درست و به هنگام کار کردن و عدم تاخیر در انجام کار خود و در نهایت داشتن اخلاق حرفه ای که باعث شود شما به وی در زمینه آرایش مراسم عروسی خود اعتماد کنید، از جمله ویژگی های مهم یک آرایشگر خبره و مناسب است. اگر شما به تخصص و تعهد آرایشگر خود اعتماد کامل داشته باشید آرامش روانی بالایی برای مراسم عروسی خود خواهید داشت و بهتر و پرانرژی تر و با خیالی راحت در مراسم عروسی خود قدم خواهید گذاشت.

خوش خلقی:

در نهایت یک آرایشگر حرفه ی خوب از لحاظ رفتاری و اخلاقی به گونه ای است که شما با وی راحت خواهید بود. و با اخلاق و رفتار خوب و آرامش دهنده خود. از تشنج و اضطرابی که به صورت. طبیعی در روز مراسم عروسی خواهید داشت کم خواهد نمود. آخرین چیزی که شما در روز مراسم عروسی نیاز دارید آرایشگری بداخلاق و با انرژی منفی است. زیرا نزدیک به یک تا دو ساعت از شروع روز، وی رو به روی صورت شما خواهد بود.





:: برچسب‌ها: آرایشگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: